Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci”

Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje pierwszą na świecie, przełomową, ale jednocześnie najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Autorką tej koncepcji jest światowej sławy lingwistka – Claire Selby, która na bazie własnej wiedzy, obserwacji oraz doświadczeń opracowała metodę Spiral Language System (Spiralny System Językowy SPIRAL = Sounds, Pictures, Interest, Repetition, Actions, Links ). Wykorzystuje w niej naturalne dla wieku właściwości i mechanizmy przyswajania wiedzy i rozwijania umiejętności. Nauka tym systemem gwarantuje znakomite rezultaty - pozwala poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny.

 

           

Naukę języka angielskiego dzięki tej metodzie można zacząć już od urodzenia, poprzez oswajanie z pierwszymi pojedynczymi słowami. Mózg dziecka w fazie intensywnego rozwoju odróżnia, przyswaja i porządkuje materiał językowy nawet kilku języków. Zdolność ta zmniejsza się wraz z wiekiem, dlatego warto zacząć jak najwcześniej.

Prócz samych umiejętności językowych dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie. Bilingwizm m.in. poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Cechuje ich wyższa pozycja społeczna i materialna oraz – co chyba najważniejsze – lepsze zdrowie.

W naszym przedszkolu 4 latki z grupy Pszczółki uczą się języka angielskiego w oparciu o program edukacyjny Baby Beetles, w ramach Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci”.

Stosujemy metodę immersji językowej (jest to tzw. zanurzenie, otaczanie się językiem tak, jak to tylko możliwe). Dziecko wchodzi do bajkowej angielskojęzycznej krainy żuczków Baby Beetles poznając melodyjne piosenki i zabawy językowo-muzyczno-ruchowe. Kraina ta jest dla niego przyjazna, bo bohaterowie są przyjaźni i…. wcale nie chcą uczyć! Sympatyczne żuczki chcą się tylko bawić, chociaż lubią się bawić mądrze. Zoom, Ring Ring, Splish Splash i Tick Tock mają odmienne charaktery i zainteresowania. Każdy z nich przedstawia inną sferę dziecięcego świata. Dzięki nim dziecko oswaja się z różnymi sytuacjami przyswajając określone słownictwo. Powoli, stopniowo angielski wybrzmiewa w małych uszkach, zaczynając od pojedynczych słówek, prostych zwrotów, prostych zabaw, do coraz większych i większych zasobów językowych. Słowa i zwroty zaczynają być rozpoznawane i rozumiane. Dzięki temu język angielski nigdy nie jest przez dziecko odbierany, jako język obcy. Staje się językiem, z którym są osłuchane i który lubią. Kontynuacją przygody z dwujęzycznością w kolejnych latach edukacji przedszkolnej dla dzieci z grupy Pszczółki będzie seria edukacyjna „Tom and Keri.

Zobacz certyfikat >>> file pdf2

Więcej w tej kategorii: « „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”